TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

ENNEN TILAAMISTA TUTUSTUTHAN TILAUS- JA TOIMITUSEHTOIHIMME. TILATESSASI VERKKOKAUPASTAMME SITOUDUT NOUDATTAMAAN LAISSASÄÄDETTYJÄ ETÄKAUPAN EHTOJA. EMME MYY ETÄKAUPAN SÄÄNTÖJEN MUKAAN ALLE 18 VUOTIAILLE. ALLE 18 VUOTIAAT SAAVAT TILATA AINOASTAAN HUOLTAJANSA SUOSTUMUKSELLA.

Kaupankäynnissä noudatetaan kuluttajaviraston verkkokauppiaille antamia kaupankäyntiohjeita.

TILAAMINEN

Tilauksen voit jättää mieluiten verkkokaupan tilauslomakkeella. Verkkokaupasta suoraan tilaamalla myös kaikki tilauksen toimittamiseen tarvittavat tiedot tulevat todennäköisimmin oikein. Siirrä haluamasi tuote ostoskoriin, siirry ostoskori –sivulle , täytä pyydetyt yhteystietosi lomakkeelle, valitse tilauksen toimitustapa sekä maksutapa ja hyväksy tilaus.

Mikäli tilauksen tekeminen verkkokaupasta ei jostain syystä onnistu voit ottaa meihin yhteyttä myös sähköpostitse shop@mp69.fi

Tilauksen tekemistä varten tarvitset sähköpostiosoitteen sillä toimitamme tilausvahvistuksen, mahdolliset maksutiedot sekä tilauksen toimitusvahvistuksen ja mahdollisen lähetyksen seurantanumeron sinulle sähköpostitse.

Verkkokauppa lähettää tilauksen tekemisen jälkeen sinulle automaattisesti tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli huomaat tiedoissa korjattavaa ota meihin yhteyttä sähköpostitse välittömästi vastaamalla kyseiseen viestiin! Muista säilyttää viestiketju lähettäessäsi viestiä.

TOIMITUSAIKA

Varastossa olevat tuotteet toimitamme pääsääntöisesti viikon aikana tilauksesta. Mikäli tilaus sisältää sekä varastossa olevia tuotteita että tilaustuotteita joilla on lyhyt toimitusaika (1-3 päivää), toimitetaan tilaus tällöin pääsääntöisesti sitten kun kaikki tuotteet ovat varastossa.

Tilaustuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti. Lisätietoja tilaustuotteen toimitusajasta löydät joko tuotteen tiedoista tai tiedustelemalla tarkemmin asiakaspalvelustamme. Tilaustuotteet toimitetaan heti kun saamme tilattua tuotetta varastoon. Paytrailin kautta verkkomaksuna maksettujen tilausten tilaustuotteita ei tilata toimittajilta ennen kuin tilauksen maksusuoritus on saapunut.

TOIMITUSTAVAT

Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti. Pidätämme oikeuden vaihtaa valittua toimitustapaa tilanteen niin vaatiessa. Joissakin tapauksissa voimme joutua vaihtamaan valittua toimitustapaa esimerkiksi tilatun tuotteen suuren koon tai painon vuoksi.

Toimitamme tilauksia vain manner-Suomeen.

Nouto postista

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko lähimpään postiin noudettavaksi tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Paketti tulee noutaa postista saapumisviikon tai sitä seuraavan kahden täyden kalenteriviikon aikana. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa postista, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun.

Nouto Matkahuollon toimipisteestä

Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko asiakkaan valitsemaan Matkahuollon toimipisteeseen (Siwat, Valintatalot, Salet, Alepat, Matkahuollon toimipisteet). Paketti tulee noutaa noutopisteestä ilmoitettujen noutoaikojen puitteissa. Mahdollisista säilytysmaksuista vastaa lähetyksen vastaanottaja mikäli lähetystä ei noudeta ajoissa. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun.

TOIMITUSKULUT

Tilauksen toimituskulut ovat kiinteät riippuen toimitustavasta.

Nouto postista: 6,90 / 3,90 euroa. Tilaus toimitetaan tuotteista riippuen joko kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai postipakettina lähimpään postin toimipisteeseen (Itella Economy 16)

Matkahuollon Lähellä -paketti: 6,90 euroa. Tilaus toimitetaan tuotteista riippuen joko kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tai Matkahuollon Lähellä pakettina asiakkaan valitsemaan matkahuollon toimipisteeseen. Matkahuolto Lähellä paketti)


Toimitamme tilauksia vain Suomeen.

MAKSUTAVAT

Verkkopankki (Paytrail)

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle.

Korttimaksu (Paytrail)

Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Korttimaksu noudettaessa

Noudettaessa tilauksen maksuvaihtoehtoina on etukäteen verkkopankkimaksu Paytrail Oyj:n (ent. Suomen Verkkomaksut Oyj) kautta, luottokorttimaksu tai ennakkomaksu, tai korttimaksu noudon yhteydessä yleisimmillä maksukorteilla.

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Tilauksen peruuttaminen on mahdollista jos sitä ei ole vielä toimitettu. Nopeimmin voit peruuttaa tilauksen vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla tilauksen peruutuksesta. Muista säilyttää viestiketju vastatessasi tilausvahvistukseen. Mikäli maksusuoritus on maksettu verkkomaksuna Paytrail Oyj:n kautta ilmoita peruutusviestissä myös tilinumerosi maksun palautusta varten. Luottokorttimaksussa palautamme jo veloitetun summan takaisin samalle maksukortille jolla maksu on alun perin maksettu.

Mikäli tilaus on jo lähetetty, lähetys tulee palauttaa asiakaspalautusohjeiden mukaisesti.

ASIAKASPALAUTUKSET

Asiakkaalla on 30 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Osa tuotteistamme postitetaan ilman myymäläpakkauksia joten luonnollisesti tällaisten tuotteiden ei tarvitse olla myymäläpakkauksissaan. Tuotteiden tulee olla kuitenkin käyttämättömiä. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa. Eli palautettavaa tuotetta ei voi ottaa käyttöön.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

ILMOITA PALAUTUKSESTA ETUKÄTEEN.

Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksestaan etukäteen. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen shop@mp69.fi. Viestistä tulee käydä ilmi ainakin omat yhteystietosi, tilauksen viitenumero sekä palautettavat tuotteet.

Tilauksesta puuttuvat tai väärintoimitetut tuotteet

Jos tilauksesta puuttuu tuote varmista kuitista että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole ota meihin yhteys sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin jos olet saanut väärän tuotteen.

Rikkinäinen tuote

Joskus käy niin että tuote onkin valitettavasti jo valmiiksi rikki tai viallinen. Mikäli saamasi tuote on rikkinäinen ota meihin yhteyttä sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Saat ohjeet rikkinäisen tuotteen vaihtamisesta ehjään.

Palautettava / vaihdettava tuote

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait. Eli esimerkiksi pakkaus ja käyttöohjeet ja muut lehtiset tulee palauttaa myös. Pakkauksen tulee olla ehjä eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä. Tuote ei saa olla kostunut tai muutoin vioittunut. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen. Näin saat tuotteen heti varattua sekä nopeammin toimitukseen.

Palautuksen pakkaaminen

Palauta tuote mikäli mahdollista samassa paketissa tai kuoressa missä se tuli. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin miten se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä! Älä lähetä tuotetta suoraan alkuperäispakkauksessa vaan suojaa pakkaus kuljetusta varten! Mikäli palautuksen saavuttua alkuperäispakkauksessa on teippejä tai tarroja, jotka eivät siihen uutena kuulu, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.

Palautukseen tulee liittää aina mukaan viesti palautuksen syystä. Tämä myös siinäkin tapauksessa vaikka asiasta olisi esimerkiksi puhelimessa tai sähköpostitse keskusteltu. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilausnumero, tiedot palautettavista tuotteista, tiedot tilalle vaihdettavista tuotteista sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.

Palautuksen lähettämisestä saat ohjeet sähköpostiisi.

Asiakaspalautus on asiakkaallemme pääsääntöisesti maksuton. Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse emme kuitenkaan jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle. Huomioithan että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon. Saat kuittauksen sähköpostiisi kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja palautus on käsittelyssä.

Rahojen palautus

Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille. Palautusta varten ilmoita palautuslähetyksen yhteydessä IBAN-tilinumerosi! Luottokorttimaksussa palautamme hyvitettävän summan takaisin maksussa käytetylle maksukortille.

Paytrailin kautta maksetut tilaukset maksetaan takaisin paytrailin kautta.

Mikäli haluatte vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta. Suosittelemme kuitenkin tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen, jolloin saat vaihdettavan tuotteen heti varattua ja nopeammin toimitukseen.

Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan hyvitämme tilauksen toimituskulut edullisimman toimitustavan mukaan. Jakopakettien lisäosuutta emme hyvitä. Myöskään postiennakkotilausten postiennakkomaksua ei hyvitetä. Mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista ei toimituskuluja hyvitetä.

Maksusuoritus palautetaan pääsääntöisesti 14 vuorokauden kuluessa palautuslähetyksen saapumisesta. Yleensä nopeammin.

TAKUU

Tuotteiden takuu on pääsääntöisesti ilmoitettu tuotteen tiedoissa. Yleensä takuu on 12 kuukautta.

Tuotteiden takuuasioissa ota suoraan meihin yhteyttä. Ennen palautusta ota meihin yhteyttä, älä palauta tuotetta ellet ole varma sen toimimattomuudesta. Usein lisälaitteen toimimattomuus saattaa johtua itse käytettävästä laitteesta. Laite voi olla rikki tai vaatia tietyn asetuksen. Väärästä takuupalautuksesta perimme postitus- ja käsittelykulut.

HINNAT

Kaikki verkkokaupassa esillä olevat hinnat sisältävät kulloinkin voimassaolevan arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.

TUOTETIEDOT

Tiedot tuotteista pyritään esittämään mahdollisimman todenmukaisesti ja seikkaperäisesti. MP69 ei kuitenkaan vastaa valmistajan ilmoittamien teknisten tietojen oikeellisuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman eri ilmoitusta. Kaikki oikeudet pidätetään.

REKLAMAATIOT

Asiakkaan on ilmoitettava virheestä asiakaspalveluumme viipymättä. Mikäli huomaat pakkauksessa mahdollisia kuljetuksessa tulleita ulkoisia vaurioita, tulee tästä ilmoittaa toimitusta noudettaessa joko Postiin tai Matkahuoltoon riippuen valitusta toimitustavasta ja pyydettävä kirjaus havaitusta vauriosta. Katso tarkemmin kohdasta asiakaspalautukset. Mikäli reklamaatiotilanteessa kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa Moottoripyöräkerho 69 Ry:tä vastaan kanteen Tampereen käräjäoikeudessa.

YRITYSMYYNTI

Kuluttajasuojan oikeudet eivät luonnollisesti koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin ollessa kyseessä palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.

ASIAKASTIEDOT

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Asiakastietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tietoja (mm. tilaajan IP) voidaan kuitenkin luovuttaa poliisille mahdollisten väärinkäytösten selvittämisessä.